۱۳۹۵ اسفند ۲۵, چهارشنبه

چه بک لینکی خوب است

چه بک لینکی خوب است

یکی از مباحث اولیه‌ی سئو، بک لینک است. این‌که بک لینک چیست، چه بک لینکی خوب است، چگونه بک لینک ها را مونیتور کنیم و آیا باید بک لینک بخریم یا خیر؛ برخی از اولین سوالاتی هستند که درباره بک لینک به ذهن می‌رسد و قصد دارم در این مطلب به آن‌ها پاسخ بدهم.

بک لینک (Backlink) را با اصطلاحات Incoming Links، Inbound Links، Inlinks و  Inward Links نیز می‌شناسیم که همگی بر یک مفهوم دلالت می‌کنند. و آن مفهوم این است که خرید بک لینک دائمی به لینکی که از یک وب‌سایت به سایر وب‌سایت‌ها داده می‌شوند، بک لینک می‌گویند.


در علم سئو، بک لینک جایگاه ویژه‌ای دارد. چنان‌که در مستند تولید سال ۲۰۰۷، با نام «پشت صحنه گوگل (Google: Behind The Screens)»، اذعان می‌شود که شالوده‌ی سیستم رتبه‌بندی گوگل خرید بک لینک دائمی بر اساس تعداد بک لینک وب‌سایت‌ها بنا شده است. فردریک والایز [در گوگل‌پلاس،فیس‌بوک،توییتر]، که آن زمان متخصص ارشد محصولات آنلاین برای گوگل ادوردز (Senior Online Product Specialist for Adwords) بود، در این مستند که تماشای آن را خرید بک لینک ایرانی توصیه می‌کنم، در پاسخ به سوال مجری درباره‌ی چگونگی رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در صفحه‌ی نتایج گوگل، پاسخ می‌دهد که: «رتبه‌بندی سایت‌ها بر اساس لینک‌های ورودی آن‌ها صورت می‌گیرد. منطق این ایده بر این خرید بک لینک دائمی اساس است که به فرض اگر شخصی، وب‌سایتی درباره‌ی گل‌ها داشته باشد و وب‌سایتش اعتبار مناسبی در زمینه‌ی کاری خود داشته باشد، پس احتمالش زیاد است که سایر وب‌سایت‌ها به وب‌سایتش خرید بک لینک ایرانی لینک بدهند؛ چرا که مطالب و محتوایش را مناسب و ارزشمند می‌دانند. و ما با توجه به وجود لینک‌هایی از این دست، متوجه می‌شویم که اعتبار و ارزش آن وب‌سایت چه مقدار است. هم‌چنین خرید بک لینک دائمی ما دقت می‌کنیم که این لینک‌ها از چه وب‌سایت‌هایی به آن وبسایت خاص داده شده‌اند. مثلا اگر لینکی از وب‌سایت نیویورک‌تایمز داده شده باشد، ارزش آن مثلا از وب‌سایت شخصی من بیش‌تر خواهد بود. پس تاثیر و اعتبار بیش‌تری به وب‌سایتی که توسط نیویورک‌تایمز لینک شده تعلق می‌گیرید و باعث افزایش رتبه‌ی آن وب‌سایت خرید بک لینک دائمی در نتایج جستجو می‌شود.»
بک لینک های مفید کدام هستند؟
هنگامیکه یک لینک بصورت طبیعی توسط نویسنده و یا ادمین و مدیر خرید بک لینک دائمی یک سایت توسط یک متن و یا یک عبارت به سمت سایت شما ایجاد شده باشد بک لینک مفید نامیده می شود. از موارد دیگری که می توان به عنوان لینک های مفید نام برد، لینک هایی است که از شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر و غیره به سمت سایت شما ایجاد می شود.

نکته ای که هنگام بک لینک سازی می بایست به آن توجه نمود عبارتست از
۱- نباید سایت مبدا و لینک دهنده، از سایت های با اعتبار پایین باشد
۲- از لینک سازی در سایت هایی که به عنوان اسپم شناخته شده اند خودداری نمایید
۳- سعی کنید سایت مبدا از نظر محتوا و موضوع، با سایت شما مرتبط باشد
برای درک بهتر بک لینک به مثال زیر توجه کنید.
مثال: { فرض کنید شما فروشگاه لباسی را راه اندازی نموده اید و برای تبلیغ آن، تاریخ یک روز را مشخص نموده و به همه مردم اطلاع می دهید که در آن روز یک مهمان ویژه در فروشگاه لباس شما حضور دارد و برای آن روز شما با یک هنرمند و یا یک ورزشکار پرطرفدار هماهنگ کرده و از او میخواهید که در فروشگاه شما در آن روز حضور داشته باشد. در این حالت شما برای تبلیغ فروشگاه خود از اعتبار آن شخص استفاده نموده اید.
هنگامیکه در آن روز مشخص مردم حضور پیدا می کنند و با آن فرد در فروشگاه شما خرید بک لینک دائمی روبرو می شوند بصورت ناخواسته به فروشگاه شما اعتماد می کنند و این حرکت باعث ایجاد شهرت و اعتبار برای فروشگاه شما می گردد. }

باید به این نکته توجه ویژه ای داشت که موتورهای جستجو نگاه ویژه ای خرید بک لینک دائمی   به کسانی که شما را به دیگران معرفی می کنند دارد و هرچقدر سایت های معرف شما با کیفیت بیشتری باشند، جزئی از این اعتبار نیز به شما داده خواهد شد.
منبع:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر