۱۳۹۵ اسفند ۲۵, چهارشنبه

رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری خوب است یا نه؟



 

رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری خوب است یا نه؟



رپرتاژ آگهی اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه‌ای که توسط یک تبلیغات خبری گزارشگر خبری نوشته می‌شود را ترکیب می‌کند. داستان‌های ویژه اغلب به‌ ویژگی‌های بیشتر و خاص‌تری در مورد شرکت یا محصولات شما به نسبت تبلیغات سنتی می‌پردازد. بااین‌وجود، شما نسبت به مواردی که به چاپ رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری می‌رسد کنترل کمتری دارید. از طریق پرداخت هزینه‌ای بیشتر برای فضای اختصاص‌یافته به مطلب خودتان، شما قدرت و کنترل کلی بر کلیت پیام موردنظر دارید و این به آن معنا است که شما به‌طور کامل قادر به اشاره کردن تبلیغات خبری به مزایا محصولات و خدمات یا رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید.
ماهیت رپرتاژ آگهی‌ها قدری با آگهی‌های معمولی متفاوت است، اما متفاوت از تبلیغات چاپی معمولی با استفاده از یک تصویر و پیام برند است. این نوع از آگهی‌ها اغلب محتوا محور بوده و طول مطلب رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری در آنها زیاد است که به مزایای محصولات می‌پردازد یا روایتی از بیان می‌کند که به ویژگی‌های یک محصول اشاره می‌کند. بااین‌وجود گاهی از عناصر بصری هم در آنها استفاده می‌شود.
معمولاً متن رپرتاژ آگهی توسط شخصی در داخل سازمان سفارش‌دهنده، شرکت تبلیغاتی مسئول کمپین‌های تبلیغاتی آنها یا حتی یک نفر از گزارشگران آن رسانه تنظیم می‌شود. البته در برخی رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری از شرکت‌های بزرگ حتما و حتما متن آنها در داخل خود سازمان و شرکت تنظیم‌شده و مورد تائید قرار می‌گیرد یا اینکه نهایتاً به آژانس طرف قرارداد برای امور تبلیغاتی آنها واگذار می‌شود. سپس فضای موردنیاز برای چاپ آنها خریداری می‌شود رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری و این شرکت‌های کوچک‌تر هستند که اغلب تنظیم آن را بر عهده شرکت منتشرکننده گذاشته یا در برخی از موارد درنهایت کار آن را بازخوانی و تائید هم می‌کنند. رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری درحالی‌که هر دو این رویکردها نیازمند تائید شرکت در مرحله آخر و قبل از چاپ است، استفاده از یک نظر خارج از سازمان اغلب بیشتر توصیه می‌شود.

نکته مهم که در بالا هم به آن اشاره شد، بی‌طرفانه بودن تبلیغات خبری محتوا و ادبیات استفاده‌شده برای این نوع محتوا است، هرچند که بازهم نوعی از تبلیغ است که هزینه‌ای برای صرف شده و هرگز پوشش‌دهنده نکات منفی در رابطه با یک محصول یا کالا نمی‌شود.

رپرتاژ آگهی بیشتر از هر چیز برای محصولات و خدماتی مناسب است که در آنها اطلاعات بیشترتبلیغات خبری و بهتر موجب فروش محصول نسبت به استفاده از تصاویر می‌شود. محصولات و خدماتی که بیش از هر چیز دیگری برای آنها از این نوع تبلیغات استفاده می‌شود شامل مکمل‌های غذایی، روندهای آرایشی و بهداشتی، تبلیغات خبری محصولات ورزشی و برنامه‌های آموزشی و تربیتی و آژانس‌های مسافرتی می‌شود.

چگونه رپورتاژ آگهی باعث ارتقاء تبلیغات خبری رتبه سایت ها در گوگل میشود ؟
در رپورتاژ آگهی ها یا رپرتاژ آگهی ها معمولا چندین لینک برای رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری تبلیغ به سایت مورد نظر داده میشوند و باتوجه به این که گاهو این لینک ها به صورت follow هم هستند ، برای ارتقاء رتبه سایت در گوگل و افزایش بازدید وبسایت بسیار مفید هستند
این روش نوین و موثر برای افزایش فروش و جذب ترافیک است تبلیغات خبری معمولا در رپورتاژ آگهی یک روال داستانی دنبال می شود و در  نهایت نیاز به محصول و خدمات شما نتیجه آن داستان است. این داستان توسط یک فیلم نامه نویس و یا داستان گوی ماهر بایستی انجام شود تا تبلیغاتی بودن رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری آن کمتر دیده  شود، همچنین درج لینک شما در سایت دیگر یکی از روش های استفاده از بک لینک است که این بار هدفمند و با تاثیر بالایی تبلیغات خبری انجام می شود. ریپورتاژ آگهی درواقع یک خبر است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب، چند پاراگراف متن و عکس می باشد.
منبع:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر